Ex-torrenty.org
Książki / Podręczniki
Blender 2.71. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie w 3D, animacja i renderowanie - Wydawnictwo VideoPoint [PL] [MP4] [FIONA6]


Dodał: xdktkmhc
Data dodania:
2020-06-22 21:00:11
Rozmiar: 1.31 GB
Ostat. aktualizacja:
2022-05-26 12:45:10
Seedów: 0
Peerów: 2


Komentarze: 0

..::(Info)::..

Format MP4

..::(Opis)::..

Blender to jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia modeli trójwymiarowych. Udostępnia zaawansowane funkcje w zakresie modelowania i animacji 3D, rozbudowany zestaw efektów specjalnych, narzędzia do renderowania oraz silnik graficzny do tworzenia gier. Ponadto umożliwia eksportowanie przygotowanych obiektów do formatów używanych w innych pakietach, takich jak 3ds Max i Maya. Co ciekawe, Blender jest całkowicie bezpłatny, dlatego często używa się go do przygotowywania reklam telewizyjnych, a nawet gier komputerowych.
Chcesz zacząć pracę z programem Blender? Uruchom szkolenie Blender 2.71. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie w 3D, animacja i renderowanie, które zapewni Ci solidną bazę wiedzy niezbędnej do rozpoczęcia przygody z grafiką trójwymiarową.
Co Cię czeka podczas naszego profesjonalnego szkolenia?
Blender to świetne narzędzie, jednak by z niego w pełni skorzystać, trzeba je poznać od podstaw. Z kolejnymi lekcjami tego kursu zdobędziesz podstawowe umiejętności w zakresie:
obsługi programu,
modelowania,
UV mappingu,
renderowania i teksturowania.
Co więcej...
...po solidnym przerobieniu materiału kursu będziesz w stanie samodzielnie tworzyć proste modele 3D.
Dzięki szkoleniu Blender 2.71. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie w 3D, animacja i renderowanie uczynisz pierwszy krok na drodze ku trójwymiarowej wirtualnej rzeczywistości. To, w jakim kierunku pójdziesz dalej, zależy od Ciebie. Jeśli jesteś freelancerem, pewnie będziesz chciał doskonalić wszystkie aspekty pracy z Blenderem — od samodzielnego modelowania i teksturowania aż po właściwe sposoby oświetlania modelu. Jeżeli jesteś członkiem zespołu graficznego, może zechcesz wyspecjalizować się w jakimś aspekcie, szlifując swoje umiejętności na przykład jako modeler? Tak czy inaczej, ważne, byś zdobył solidne podstawy.
Trzeci wymiar grafiki...
Program Blender ma bardzo wiele zalet. Po pierwsze, jest darmowy. Każdy może z niego korzystać, wszyscy są zaproszeni do przedstawiania pomysłów na jego udoskonalenie. Nad tym, by najlepsze idee zostały wprowadzone w życie, czuwa Blender Foundation.
Blender pozwala tworzyć grafiki statyczne oraz animacje, pracują na nim specjaliści ze wszystkich branż przemysłu, nauki i sztuki. Dodatkową przewagę Blendera nad innymi rozwiązaniami stanowią stosunkowo niewielkie rozmiary, dzięki czemu jest dostępny także dla użytkowników posiadających nieco słabszy sprzęt. Przy wszystkich swoich zaletach Blender ma jedną wadę: interfejs użytkownika — przy pierwszym kontakcie wydaje się nieco skomplikowany. Dlatego przygodę z tym potężnym narzędziem dobrze zacząć z doświadczonym specjalistą.
Opanuj narzędzia. Nadaj głębię obrazom. Uruchom grafikę
Ten kurs video został opracowany po to, by wprowadzić Cię w świat grafiki 3D w odpowiedniej kolejności. Na początku dowiesz się, czym są i do czego służą poszczególne elementy interfejsu programu. Stworzysz własną przestrzeń roboczą, właściwą dla Twoich potrzeb i zwyczajów. Następnie przejdziesz do manipulowania obiektami, by w kolejnym kroku zacząć modelować — najpierw na poziomie podstawowym, potem także bardziej zaawansowanym. Nauczysz się pracować z materiałami, teksturami i ze światłem. Chwycisz za wirtualną kamerę i wyrenderujesz swoje pierwsze animacje.
Tylko dla wtajemniczonych
Blender 2.71. Kurs video. Poziom pierwszy. Modelowanie w 3D, animacja i renderowanie jest skierowany do osób, które myślą o związaniu zawodowej przyszłości z grafiką 3D, ale też tych, które chcą tylko poznać podstawy programu Blender. Ponieważ jednak jest to oprogramowanie trudne w pierwszym kontakcie, autor kursu kładzie szczególny nacisk na to, by zapoznać użytkownika z nazewnictwem charakterystycznym dla języka grafiki 3D oraz pojęciami związanymi z interfejsem Blendera. Tak byś po zakończeniu pracy z kursem wiedział, czym są bump mapping, normal mapping, UV mapping , rigging, Render, oświetlenie globalne (ang. global illumination), modelowanie 3D, animacja 3D — a także potrafił wykorzystać tę wiedzę w praktyce.
Poznaj naszego eksperta
Marcin Strzempkowski — prawdziwy pasjonat komputerów od momentu, gdy jako mały chłopiec pierwszy raz zobaczył to tajemnicze urządzenie w legendarnym programie Sonda. Grafiką komputerową zajmuje się od początku lat dziewięćdziesiątych — jego pionierskie projekty powstawały na słynnej Amidze 500, która dysponowała aż jednym megabajtem pamięci! Pierwszym programem, z którego korzystał, tworząc animacje 3D, był Sculpt. Dziś pracuje jako freelancer — projektując grafikę, korzysta z aplikacji: Blender, 3ds Max oraz After Effects i Photoshop z pakietu Adobe. Gdy wstaje od komputera, biega lub ćwiczy na siłowni. Jeśli ma dosyć pracy zawodowej, ale nie chce opuszczać wirtualnej rzeczywistości, chętnie podziwia pracę innych grafików 3D, grając w gry typu MMORPG.
„Grafika 3D jest aktualnie na fali wznoszącej. Studia specjalizujące w tej dziedzinie wyrastają jak grzyby po deszczu, dlatego dobry grafik z pewnością łatwo znajdzie zatrudnienie. Jeśli zaś jest tak zwanym wolnym duchem i nie chce mieć nad sobą szefa, to o ile dogłębnie pozna tajniki pracy z programem do modelowania, animacji i renderowania 3D, nie będzie narzekał na brak zleceń :)”.



Spis lekcji
1. Interfejs 46:59
1.1. Powitanie 0:30
1.2. Pobieranie i instalacja 4:58
1.3. Omówienie interfejsu 7:53
1.4. Wyjaśnienie działania viewportów 8:38
1.5. Nawigacja w przestrzeni 3D 9:47
1.6. Konfiguracja Blendera 8:03
1.7. Tworzenie własnej przestrzeni roboczej 7:10
2. Selekcja i manipulacja obiektami 55:24
2.1. Selekcja obiektów 12:10
2.2. Przesunięcie obiektów 8:21
2.3. Obracanie obiektów 6:37
2.4. Skalowanie obiektów 4:22
2.5. Punkt odniesienia transformacji 6:26
2.6. Zmiana pivota 6:11
2.7. Wybieranie pivota 5:07
2.8. Użycie funkcji snap 6:10
3. Modelowanie 59:56
3.1. Tworzenie brył 12:37
3.2. Selekcja wierzchołków, krawędzi, ścianek 8:12
3.3. Edycja obiektów 9:00
3.4. Modelowanie proporcjonalne 5:11
3.5. Rzeźbienie 5:15
3.6. Praca z krawędziami 5:33
3.7. Extrudowanie 6:37
3.8. Funkcja "smooth 2:47
3.9. Podział geometrii 4:44
4. Zaawansowane modelowanie 1:14:06
4.1. Modyfikatory 8:22
4.2. Sub-D 7:19
4.3. Prosty model 12:38
4.4. Modyfikator Mirror9:28
4.5. Łączenie obiektów 8:24
4.6. Łączenie wierzchołków 4:41
4.7. Finalizacja modelu 6:17
4.8. Tworzenie tekstu 6:24
4.9. Boolean 4:36
4.10. Grupy wierzchołków 5:57
5. Organizacja pracy w Blenderze 27:56
5.1. Outliner 8:59
5.2. Warstwy 6:18
5.3. Grupy 3:17
5.4. Sceny 4:58
5.5. Zależności 4:24
6. Materiały 52:35
6.1. Nakładanie materiałów 9:51
6.2. Diffuse 6:20
6.3. Specular 4:47
6.4. Ramp Shader 4:23
6.5. Dodatkowe parametry 2:20
6.6. Tworzenie odbić 12:08
6.7. Przezroczystość i refrakcja 8:09
6.8. Subsurface scattering 4:37
7. Tekstury 58:24
7.1. Dodanie prostej tekstury 8:12
7.2. Użycie bitmap 2:40
7.3. Mapowanie w UV Edytorze 15:44
7.4. Użycie różnych projekcji 6:39
7.5. Mapowanie postaci 7:26
7.6. Dopieszczanie mapowania 6:03
7.7. Mapy Bump i Normal 3:00
7.8. Displacement mapping 2:03
7.9. Edytor "nodów" 6:37
8. Praca ze światłami 34:44
8.1. Dodawanie świateł 7:01
8.2. Cienie typu ray trace 4:30
8.3. Spot 4:02
8.4. Buffer shadow 3:39
8.5. Hemi light 1:36
8.6. Area light 4:27
8.7. Dodawanie tła 2:33
8.8. Dodawanie bitmapy w tle 1:40
8.9. Dodawanie słońca 5:16
9. Kamery i renderowanie 21:46
9.1. Praca z kamerami 4:50
9.2. Cel kamery 2:24
9.3. Renderowanie 5:29
9.4. Renderowanie animacji 3:17
9.5. Dodawanie rozmycia ruchu 2:18
9.6. Tworzenie głębi 3:28
10. Animacja i rigowanie 23:56
10.1. Podstawy pracy z Timeline 3:45
10.2. Animacja obiektów 5:56
10.3. Właściwości animacji 2:39
10.4. Edycja animacji w Graph Editor 4:43
10.5. Użycie DopeSheet 3:35
10.6. Path animation 3:18
11. Rigowanie i animacja postaci 28:49
11.1. Animacja twarzy 3:03
11.2. Podstawy Armature 3:53
11.3. Dodawanie Armature do postaci 7:31
11.4. Deformacja z użyciem Armature 3:21
11.5. Inverse kinematic 2:52
11.6. Kontrola za pomocą helpera 1:47
11.7. Animacja w Pose Mode 1:21
11.8. Animacja tekstu

Lista plików

Trackery

  • udp://tracker.opentrackr.org:1337/announce
  • udp://tracker.coppersurfer.tk:6969/announce
  • Komentarze są widoczne dla osób zalogowanych!

    Żaden z plików nie znajduje się na serwerze. Torrenty są własnością użytkowników. Administrator serwisu nie może ponieść konsekwencji za to co użytkownicy wstawiają, lub za to co czynią na stronie. Nie możesz używać tego serwisu do rozpowszechniania lub ściągania materiałów do których nie masz odpowiednich praw lub licencji. Użytkownicy odpowiedzialni są za przestrzeganie tych zasad.
    Copyright © 2024 Ex-torrenty.org