Ex-torrenty.org
Muzyka / Heavy Metal
ACCEPT - METAL HEART (1985/2002) [WMA] [FALLEN ANGEL]


Dodał: Uploader
Data dodania:
2021-09-30 20:04:39
Rozmiar: 377.92 MB
Ostat. aktualizacja:
2021-11-05 06:05:13
Seedów: 0
Peerów: 0


Komentarze: 1

...SIŁA I PIĘKNO MUZYKI TKWIĄ W JEJ RÓŻNORODNOŚCI...



...( Opis )...

Po niemałych sukcesach krążków "Restless and Wild" i "Balls to the Wall" muzycy Accept nawiązali współpracę z producentem Deterem Dierksem, znanego przede wszystkim z produkowania płyt Scorpions. Efektem tej kooperacji był szósty studyjny longplay "Metal Heart", przez wielu uważany za opus magnum zespołu. W czasie rejestrowania materiału grupę opuścił gitarzysta Herman Frank, a na jego miejsce powrócił Jörg Fischer, który wcześniej odszedł po nagraniu albumu "Breaker".

Niektórzy uważają, że przy okazji "Metal Heart" niemieccy twórcy zaczęli eksplorować bardziej komercyjne obszary. To poniekąd prawda, brzmienie wydaje się nieco bardziej wypolerowane czy przystępne dla słuchacza nieobeznanego z muzyką metalową. I w sumie mógłbym się trochę przyczepić do produkcji - chodzi o to, że perkusja jest nagrana zbyt głośno w stosunku do reszty, a co za tym idzie czasem dominuje nad resztą instrumentów. Nie przeszkadza to zbytnio w odsłuchiwaniu dzieła, niemniej pod tym względem można było bardziej się przyłożyć. I na szczęście do produkcyjnego plastiku znanego z przyszłego "Eat the Heat" (czy "Savage Anusement" Scorpions, produkowanego później przez Dierksa) bardzo daleko.

Jednak dopiero za sprawą tego wydawnictwa Accept stał się zespołem na skalę międzynarodową. Album jako pierwszy trafił bowiem na japońskie czy szwedzkie listy przebojów. Słychać, że - podobnie jak Scorpionsom - muzykom Accept marzył się podbój amerykańskiego rynku muzycznego, a momentami można odnaleźć muzyczne powiązania z ówczesną muzyką prezentowaną m.in. przez Saxon. Jednak główną ścieżkę stylistyczną łatwo powiązać z poprzednim "Balls to the Wall". Podboju Stanów Zjednoczonych nie było, niemniej na świecie kapela zaczęła budzić spore zainteresowanie.

Chyba nie można sobie wymarzyć lepszego otwarcia. "Metal Heart" to jeden z największych przebojów Accept. Niepokojący, ponury wstęp przechodzi w świetny metalowy czad, okraszony ciekawym tekstem o końcu millenium. Pojawiają się tu również odwołania do muzyki klasycznej w pełnym tego słowa znaczeniu - kawałek posiada najsłynniejszą solówkę Wolfa Hoffmana, w którą wpleciono cytat z "Dla Elizy" Beethovena, zaś na początku utworu słychać motyw gitarowy, przypominający fragment "Marszu Słowiańskiego" Piotra Czajkowskiego. Genialny początek, chyba najlepsza kompozycja w dorobku Accept. Bardzo dobry, choć jednak słabszy poziom utrzymuje "Midnight Mover", posiadający jeden z najlepiej ułożonych refrenów w dorobku grupy. Nie zawodzą także dwa następne w kolejności "Up to the Limit" i świetnie rozpędzony "Wrong Is Right". Szczególnie w tym drugim znalazło się sporo fajnego riffowania.

Do moich ulubionych (choć niekoniecznie najlepszych) fragmentów "Metal Heart" należy zdecydowanie "Screaming for a Love Bite". Jego refren to niejako ukłon w stronę amerykańskiego, stadionowego grania i jak na taką konwencję wypada całkiem nieźle. Choć kiedyś nie przepadałem za tym kawałkiem. Mam natomiast problem z trzema następnymi utworami. Nie są złe, bliżej im do wypełniaczy. Choć w "Teach Us to Survive" zwraca na siebie uwagę lekko jazzująca perkusja i kilka ciekawych partii basu. Bardziej sztampowo prezentują się "Dogs on Leads" i "Too High to Get It Right", w dodatku są do siebie lekko podobne. Muzycy powracają do formy w chwytliwym "Living for Tonite" z fajnym, melodyjnym refrenem. To jedna z najlepszych propozycji z tego zestawu. A na końcu równie udany, podniosły "Bound to Fail". To kolejny ukłon w stronę stadionowych hymnów, który nie każdemu się spodoba, ale myślę, że w całkiem niezły sposób wieńczy ten krążek.

"Metal Heart" może nie prezentuje się tak okazale, jak trzy poprzednie wydawnictwa, ale też nie schodzi poniżej dobrego poziomu. Nie uważam go za szczytowe osiągnięcie grupy i petardę na miarę "Balls to the Wall", niemniej w kategorii heavymetalowego, chwytliwego grania sprawdza się naprawdę zacnie. Swoją popularność i renomę zawdzięcza głównie popularnemu otwieraczowi. Na szczęście nie jest to jedyna ciekawa propozycja zawarta na tym wydawnictwie, dzięki czemu mimo ewentualnych uchybień zachęcam do zapoznania się z nim w całości.

Robert Rosiński



„Metal Heart” to szósta płyta Accept, wydana w 1985 roku. W porównaniu z poprzednią „Balls To The Wall” nastąpiła jedna zmiana w składzie. Odszedł gitarzysta Herman Frank, by założyć Victory i brać udział w nagraniach Sinner, a po dwuletniej przerwie do zespołu wrócił Jörg Fischer.

„Metal Heart” jest to płyta, na której znalazło się kilka klasycznych hitów Accept, z otwierającym ją kawałkiem tytułowym na czele. Jest to przebojowy numer, najbardziej znany z tego, że solówka opiera się na bagateli a-moll "Für Elise" Ludwiga van Beethovena, czyli po prostu „Dla Elizy”. Całe to solo, w którym jest sporo własnej improwizacji, jest świetnie wkomponowane w kawałek i w pewnym momencie tak jakby się zacina by zajebiście się połączyć z perkusją, chórem i drugą gitarą. Wielki szlagier tego zespołu. Ale drugi „Midnight Mover” niewiele mu ustępuje. Żywiołowy, energetyczny, rock and rollowy kawałek, z charakterystycznym refrenem. I tak właściwie przelatują następne numery. Heavy metal, rock and roll, zwrotki, refreny, solówki. Wolniej robi się w siódmym „Dogs On Leads” gdzie bardzo zajeżdża AC/DC. Również ósmy „Teach Us To Survive” tak jakby odstaje od reszty, ale pod koniec znowu robi się przebojowo, za sprawą, najpierw hiciarskiego „Living For Tonight”, a potem mającego charakterystyczny przewodni motyw gitarowy „Bound To Fail”.

Moja zremasterowana reedycja posiada jeszcze dwa kawałki w wersji live - są to „Love Child” z poprzedniej płyty i jeszcze raz „Living For Tonight”. Uważam, że „Metal Heart” pomimo wyraźnego klimatu swojej epoki, przechodzi próbę czasu i bardzo fajnie się go słucha. Jest to kawał ostrego rocka w dobrym wykonaniu. Dla starszych okazja do wspomnień, dla młodszych lekcja historii.

Wujas



...( TrackList )...

1. Metal Heart 5:19
Bass [Charvel Precision, Ibanez 8-sting], Synthesizer [Moog Taurus], Backing Vocals – Peter
Drums [Tama Superstar], Cymbal [Meinl], Gong, Timpani [Musser Tuneable], Backing Vocals – Stefan
Lead Vocals, Backing Vocals – Udo
Rhythm Guitar [Gibson Flying V], Backing Vocals – Jörg
Sitar [Coral Electric Sitar], Acoustic Guitar [6-string Ovation], Rhythm Guitar [Gibson Flying V], Lead Guitar [Fender Strat/-strings & Things Strat], Backing Vocals – Wolf

2. Midnight Mover 3:05
Bass [Charvel Precision], Harmony Vocals – Peter
Drums – Stefan
Lead Vocals – Udo
Rhythm Guitar [Gibson Flying V] – Jörg
Rhythm Guitar [Gibson Flying V], Lead Guitar [Fender Strat/strings & Things Strat] – Wolf

3. Up To The Limit 3:47
Bass [Charvel Precision] – Peter
Drums, Drums [Tama Star Drum Effects], Vocals [Gang Vocals] – Stefan
Lead Vocals – Udo
Rhythm Guitar [Fender Strat], Lead Guitar [Strings & Things Strat] – Wolf
Rhythm Guitar [Gibson Flying V], Bass [Ibanez 8-string Bass] – Jörg

4. Wrong Is Right 3:08
Bass [Charvel Precision] – Peter
Drums – Stefan
Lead Vocals, Harmony Vocals – Udo
Rhythm Guitar [Fender Strat], Lead Guitar [Squier Strat] – Wolf
Rhythm Guitar [Gibson Flying V], Lead Guitar [Fender Strat] – Jörg

5. Screaming For A Love-Bite 4:06
Bass [Fender Precision], Synthesizer [Moog Taurus], Harmony Vocals – Peter
Drums – Stefan
Lead Vocals – Udo
Rhythm Guitar [Gibson Flying V] – Jörg
Rhythm Guitar [Gibson Flying V], Lead Guitar [Fender Telecaster Thinline] – Wolf

6. Too High To Get It Right 3:47
Bass [Charvel Precision], Backing Vocals – Peter
Drums, Backing Vocals – Stefan
Lead Vocals – Udo
Rhythm Guitar [Fender Strat], Lead Guitar [Strings & Things Strat], Backing Vocals – Wolf
Rhythm Guitar [Gibson Flying V], Backing Vocals – Jörg

7. Dogs On Leads 4:23
Bass [Fender Precision], Synthesizer [Moog Taurus], Backing Vocals – Peter
Drums, Backing Vocals – Stefan
Lead Vocals – Udo
Rhythm Guitar [Fender Strat/squire Strat], Lead Guitar [Strings & Things Strat], Backing Vocals – Wolf
Rhythm Guitar [Gibson Flying V], Backing Vocals – Jörg

8. Teach Us To Survive 3:32
Bass [Fender Jazz], Bass [Ibanez 8-string], Acoustic Bass – Peter
Drums, Timpani – Stefan
Lead Vocals, Finger Snaps [Fingersnipping] – Udo
Performer [Besen] – Günter Richard
Rhythm Guitar [Fender Strat], Lead Guitar [Fender Jaguar/fender Strat] – Wolf
Rhythm Guitar [Gibson Flying V], Finger Snaps [Fingersnipping] – Jörg

9. Living For Tonite 3:33
Bass [Fender Precision] – Peter
Drums – Stefan
Lead Vocals, Harmony Vocals – Udo
Rhythm Guitar [Gibson Fliyng V] – Wolf
Rhythm Guitar [Gibson Flying V] – Jörg

10. Bound To Fail 4:58
Bass [Charvel Precision], Bass [Ibanez 8-string], Synthesizer [Moog Taurus], Backing Vocals – Peter
Drums, Timpani, Backing Vocals – Stefan
Lead Vocals, Harmony Vocals, Backing Vocals – Udo
Rhythm Guitar [Fender Strat/squier Strat], Lead Guitar [Strings & Things Strat], Acoustic Guitar [Martin 6-string], Backing Vocals – Wolf
Rhythm Guitar [Gibson Flying V], Backing Vocals – Jörg


Bonus Tracks:
11. Love Child (Live) 4:44
12. Living For Tonite (Live) 3:53



...( Obsada )...

Udo Dirkschneider - Vocals
Wolf Hoffmann - Guitars, Electric sitar, Vocals (backing)
Jörg Fischer - Guitars, Vocals (backing)
Peter Baltes - Bass, Keyboards, Vocals (backing)
Stefan Kaufmann - Drums, Percussion, Timpani (tracks 1, 8, 10), Vocals (backing)




https://www.youtube.com/watch?v=g1HOE3FIQ7w



NIE ZACHOWUJ SIĘ JAK PRAWDZIWY POLSKI KMIOT... POBIERAJĄC UDOSTĘPNIAJ... UDOSTĘPNIAJ TAKŻE PO POBRANIU!


...( Info )...

INITIAL SEEDING. SEED 14:30-22:00.
POLECAM!!!

START WIECZOREM... 100% Antifascist

Lista plików

Trackery

  • udp://tracker.opentrackr.org:1337/announce
  • udp://tracker.openbittorrent.com:80/announce
  • Komentarze są widoczne dla osób zalogowanych!

    Żaden z plików nie znajduje się na serwerze. Torrenty są własnością użytkowników. Administrator serwisu nie może ponieść konsekwencji za to co użytkownicy wstawiają, lub za to co czynią na stronie. Nie możesz używać tego serwisu do rozpowszechniania lub ściągania materiałów do których nie masz odpowiednich praw lub licencji. Użytkownicy odpowiedzialni są za przestrzeganie tych zasad.
    Copyright © 2024 Ex-torrenty.org