Paczka audiobooków trzech pierwszych powieści Carlosa Ruiza Zafóna, określanych jako "Trylogia Mgły" - choć nie są one ze sobą ściśle powiązane typowo dla cyklu, każda jest odrębna fabularnie. W myśl wydawców jest to literatura dla młodzieży, lecz podobnie jak sama treść wymyka się jednoznacznej klasyfikacji gatunku, tak i właściwa grupa wiekowa odbiorców może być nieco dyskusyjna - w dużym uogulnieniu: są to powieści przygodowe z elementami fantastyki i horroru.
Wszystkie audioksiążki zapisane zostały w formacie MP3 jakości 128 Kbps, a czyta je Piotr Fronczewski.
1 - Książę Mgły:
Rodzina Carverów (trójka dzieci: Max, Alicja, Irina, oraz ich rodzice) przeprowadza się w roku 1943 do małej osady rybackiej na wybrzeżu Atlantyku. Zamieszkuje w domu niegdyś należącym do rodziny Fleishmanów, których dziewięcioletni syn Jacob utonął w morzu.
Już od pierwszych dni dzieją się tutaj dziwne rzeczy; nocą w ogrodzie Max widzi posągi artystów cyrkowych. Dzieci poznają kilkunastoletniego Rolanda, od którego dowiadują się różnych ciekawostek o miasteczku i o zatopionym pod koniec pierwszej wojny statku. Poznają także dziadka Rolanda, latarnika Victora Kraya. To on opowie im o złym czarowniku, Księciu Mgły, który gotów jest spełnić każdą prośbę lub życzenie, ale w zamian żąda bardzo wiele...
Coś, co dzieciom wydaje się jeszcze jedną miejscową legendą, szybko okazuje się zatrważającą prawdą.
Musiało upłynąć wiele lat, by Max zdołał wreszcie zapomnieć owe letnie dni - podczas których odkrył, niemal przypadkiem, istnienie magii...
2 - Pałac Północy:
Kalkuta, 1932. Ben, wychowanek sierocińca St. Patrick, skończył już 16 lat - podobnie jak jego przyjaciele, będzie musiał opuścić dom dziecka i się usamodzielnić. W dniu pożegnalnej imprezy poznaje swoją rówieśniczkę Sheere i zabiera ją do Pałacu Północy na spotkanie tajnego stowarzyszenia, które założył wraz z przyjaciółmi.
Gdy dziewczyna opowiada im tragiczną historię swojej rodziny, członkowie stowarzyszenia postanawiają jej pomóc w odnalezieniu legendarnego domu, który pojawia się w opowieści. Nie wiedzą, że właśnie natrafili na trop jednej z najpotworniejszych tajemnic Kalkuty...
Płonący pociąg, dworzec widmo, ognista zjawa - to tylko niektóre elementy makabrycznej łamigłówki, którą przyjdzie im rozwiąza...
Misja, która miała być niecodzienną przygodą, niebawem okazuje się śmiertelnie niebezpiecznym wyzwaniem!
3 - Światła Września:
Jest rok 1936, Simone Sauvelle po śmierci męża zostaje praktycznie bez środków do życia. Dzięki pomocy sąsiada udaje jej się dostać pracę jako ochmistrzyni normandzkiej rezydencji Lazarusa Janna - wynalazcy i właściciela fabryki zabawek.
Pani Sauvelle wraz z dziećmi: 14-letnią Irene i młodszym Dorianem wyjeżdża do Normandii. Podczas pierwszej wizyty u gospodarza rodzina Sauvelle zostaje oprowadzona po części domu pełnego przedziwnych mechanicznych zabawek. Dowiaduje się również o dziwnej chorobie żony Lazarusa.
Po pewnym czasie Irene zaprzyjaźnia się z Hannah, kucharką wynalazcy, dzięki której poznaje Ismaela. Kiedy Hannah zostaje odnaleziona martwa, Irene i Ismael postanawiają zgłębić tajemnicę jej śmierci. Aby tego dokonać, będą musieli rozwiązać szereg zagadek związanych z Lazarusem i jego żoną...
Dane:
1 - 294 MB / 19x MP3-128 Kbps / czas: 05:20:52 / czyta: P.Fronczewski
2 - 470 MB / 35x MP3-128 Kbps / czas: 08:32:35 / czyta: P.Fronczewski
3 - 428 MB / 22x MP3-128 Kbps / czas: 07:47:27 / czyta: P.Fronczewski
Jako bonus paczka zawiera również komplet w e-book - format PDF, jakość dobra.
|